Nézek mint boci az új kapura

2013. május 20. 12:01 - Kergeboci

Önmegtartoztatás

Kálváriám az egyszerű sörökkel folytatódik. Természetesen kis kapukat itt is találok, hiszen ahhoz hogy ne IPA-zak, nem feltétlenül kell Borsodit innom.

A cseh sörök, egyszeribb söreit úgy is ritkán kóstolom, de még a magyar kézműves sima világosaiból is csak ritkán csúszik le egy-kettő. Így hát a nálam lévő Sárkány sört, megtámogattam egy kis csapolt Svijansky Rytir, cseh durván keser világosával. Tavaly már kóstoltam, idén is ugyan azt az egy plusz pontot bőven megkapja tőlem. A szintén tavaly kóstolt Little John is fenségesnek tűnt az elmúlt napok fényében.

De hogy az új sörökről is beszéljek, ideje a Stari Premium Pilst megemlítenem. Bitang jó sört sikerült kifőzni, nagyon selymes, enyhén fűszerezett sörnek tűnik, pedig csak a legszükségesebbek vannak benne. Egy problémája van csak, hogy kis üveges. Pedig ez a tipikus nyári itóka, mely hőségben másodpercek alatt lecsúszik. Jöhetett volna fél literes kiszerelésben is.

Úgy ahogy egy finom német társa (mely csehnek is elmehetne) a Jever Pils volt. Egy tökéletes komlókeserűséggel megáldott, igazi ivó sör, bár volt egy halvány mellék íze, melyet nem tudok pontosan hova rakni. Ezt még újra kell kóstolnom.

Az én hibámból, két csalásnak számító sör is becsúszott. Mentségemre legyen mondva, az egyiknél nem szóltak, a másiknál meg előre tudtam hogy csaláshoz képest, nem lesz jó.

Leteszteltem így hát a Crew Pale Alet, mely szintén kis üvegesként, sima világosként árultan, nem próbáltam volna ki máskor. Öreg hiba lett volna, hiszen egy tökéletes ipácskát ízlelhettem meg. Bár csak ipácska, az ütős keserű utóíz hiányzott, csak az elején érezhető, gyümölcs íz, kicsit az átlagtól szárazabb körítése volt üvegbe zárva.

Ezek után muszáj volt megbüntetnem magam. Sokszor említettem már, hogy a citromos vonulat nem az én világom. Erre mire hagytam rábeszélni magam? El Tequito, tequila ízesítésű sör. Ami nem igaz, mert egy íztelen világosra (egyből a Miller jutott eszembe róla), ráöntöttek egy adagnyi citromot. Legalább alkohol van benne, majdnem 6 %-os.

Még két hét hátra van, egyre több a nyomás most rajtam, kíváncsi vagyok mikor fogok megtörni. A terv úgy szól, két hét múlva, belga sörnapokon vagy előtte, nekiállok pár különlegességnek. Úgy érzem, ha már a fesztiválra nem megyek, akkor belga nappal fogom kezdeni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bociazujkapura.blog.hu/api/trackback/id/tr765308111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nézek mint boci az új kapura
süti beállítások módosítása