Nézek mint boci az új kapura

2015. november 30. 11:48 - Kergeboci

Káosz

Rengetek lyukkal találkoztam a listámon. Tudom, hogy ittam, de nincs rajta. Nem csak azért, mert egy ideje nem volt frissítés, hanem mert elszállt valahol az étterbe az információ.

Keresem a megoldást, egyenlőre egy az Untappd dolgot talán mintha könnyebb lenne kezelni, mint a notepad-ot. Kevesebb körmölés, inkább csak kattintgatásról szól az egész. Ettől függetlenül, mivel óriási munka lenne átvinni oda ezt a listát, tovább frissítek itt is, ha éppen úgy tartja úri kedvem. Most úgy tartja.

Apropó, Untappd linkem: https://untappd.com/user/Zidzsi

A pontozásom itt még alakul, nagyjából a ---/+++ megfeleltetése:

0 pont (---)           szörnyű, soha többet
0 - 1 pont (--)        elég rossz volt, hibás sör
1 - 2 pont (-)       nem jó, dobozos Sárkány szint
2 - 3 pont (+)   teljesen korrekt sör, lehet olyan ami nem az én ízvilágom
3 - 4 pont (++) ezt nevezem, komplex, jól összerakott, tényleg jó sörnek
4 - 5 pont (+++)  zseniális, nagy kedvenc, a kategória egyik legjobbja
5 pont (+++(+))      ATOM (valamiért annyira extrém, annyira csodálatos, hogy az már nem evilági)

 

A felgyülemlett sörlista:

Serforrás Corvinux Rex: Mazsolás erjedt, kicsit túl szénsavas sörféle volt. Kiemelem, hogy üvegesből, nem csapoltból kóstoltam.

To OI Yeastus Christus: jó keveredése a saissonnak és az IPAnak. Nekem tetsző gyümölcsös erjedtség, IPA-s keserűség.

Thibault Beers Garlic Beer: a neve ellenére magyar gyártmány, szépen felkapták, és sok pozitív visszajelzést kapott. Nehezen tudnám megítélni, mert ezt a sört, nem nekem csinálták. Első kortyra (főleg az illat hatására) megcsap a fokhagyma, de mögötte inkább egy savanykás, sós ízvilág dominál, nem rontott sör szintjén, sokkal inkább a grose vonulat irányában. Némileg még csípte is a nyelvemet. Csak merészek számára ajánlott.

Nogne O Havrestout: nagy félrenyúlás volt. Rettentő víz ízű, fekete lötty, sörhöz nem túl sok köze volt. Cserébe nem volt ihatatlan.

Mikkeller Session IPA Citra: egykomlós lévén, nem sok esélyt adtam neki. Nagyon kellemes meglepetés volt. session helyett saisonnak tűnt, annyira erjedt, ananászos belgás ízvilága volt. Aztán lehet mást ittam helyette. Még újra fogom kóstolni.

Mikkeller Wheat Is The New Hops: citrás ale, nyomokban sem érződik rajta a búza élesztő, amiért a Wheat nevet kapta volna.

Port Brewing Shark Attack: az első igazán nagy csodám ő volt. Azóta sok sör lefolyt a Dunán (már ha a torkomat úgy nevezném hogy Duna), így ideje volt egy újra kóstolásnak. Meg kell mondanom, ennyi idő után, már nem okozz olyan sokkot, mint akkor. Ettől függetlenül nagyon jól összerakott sör, ilyen harmóniában ennyi féle íz világot összerakni, nem kicsi teljesítmény. Karamellás malátás, ír vörösre hajazó szárazabb utóíz, gyantás keserűség. Gondolom akinek van rendes ízlése és tapasztalata, az minden előbbi ízvilághoz pontosan be tudja társítani, melyik komlót használták fel.

Legenda Banditos: egy igazi chilis sör, nem csak csíp, de visszaadja azt a narancsos-chilis ízvilágot, amit ezekben a sörökben keresek.

Hedon Kaméleon: valószínűleg az én agybajom, hogy imádom azt a sört, amit én erjedt ananász íznek tituálok, és a saisson típushoz társítok. Valaki egyszer majd kijavít, hogy mi is ez, és mit kéne éreznem. Addig is, ezt imádom és imádom. Tudatlanságom révén nem raknám be a kategória legjobbjának, majd talán egyszer. Egy biztos, ez kegyetlen finom volt (akkor is, ha itt az erjedt banánt használtam az ananász helyett az értékelésem során).

Evil Twin Falco: érdekes torzszülött szegénykém. Nekem mézes, édes, végén keser lezárással, más azt mondta egykomlós citrás íz.

Mikkeller Session IPA Centennial: ez már session, nem saisson. Nagyon erősen kijön a Centennial komló íze. Enyhén citrusos, amolyan virágos édeskésebb ízű nedű.

Jandrain-Jandrenouille V Cense: na ez az a sör, amit saissonnak mondanak, de nem az, amit én keresek. Ez egy édes, malátás, enyhén alkoholos ízű sör volt. Nem volt rossz, sőt, az ízekkel nagyon jól egyensúlyozott. Csak én erjedt gyümölcsösséget vártam, cserébe enyhés karamellás sört kaptam.

RothBeer Bakancslista #14 Nelson-Sauvin: a legjobb bakancs ami kijött. Erős, laktató diós-karamellás, mégis keserű, IPA jellegű sör. Imádom a Nelson-Sauvin komlót, ez már Monyoéknál kiderült.

RothBeer Bakancslista #15 Southern Passion: érdekes próbálkozás, bár azt a gyümölcs íz világot, amivel reklámozták, nagyon nem éreztem. Kicsit 5am-es íze volt (már amennyire arra emlékszem).

Leffe Rituel: a kék címkés. Ez maga a tökély. Erjedt, édes, alkoholos belga, de olyan komplex ízvilággal (amiből egyik komponense sem lóg ki), hogy én azt meg sem tudom fogalmazni.

Monyo WHT IPA: narancsos enyhén keser, belga fehér búzákra jellemző korianderes fűszerességet véltem felfedezni benne. Kicsit lehetne keserűbb, ha már IPA.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bociazujkapura.blog.hu/api/trackback/id/tr798126944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nézek mint boci az új kapura
süti beállítások módosítása