Nézek mint boci az új kapura

2013. május 17. 16:25 - Kergeboci

Cseh sincs messze

Lassan kellene már tartani valami olcsóbb és még is finom cseh napot/napokat.

És így is lett:

Bevásároltam hétvégére és leültem egyet péntek este kóstolgatni A kedvenceim mellett volt szerencsém a Kláster Lezák csapolt változatához, mely egy finom, igazi keserű cseh sörhöz méltóan állta meg a helyét a felhozatalban. Nem extrém különleges sör, de kóstolás közben csak az járt a fejemben, hogy ha egy kicsit északabbra születek, ilyen sörökön nőhettem volna fel.
Ezek után kicsit meglepőbb volt a Jihlavsky Grand, mely szintén a csehektől származik. Ez egy édes-komlós, fűszeres sör, már-már belga irányokba csapong. Ebbe a meglepően magas alkohol fok is besegít: 18°B világos 8% alk.
És ha már elindultam az édesebb irányokba, gondoltam egy búza sör megfűszerezi az estét. Megtette, bár kicsit másképp mint gondoltam. Cerna Hora Velen, mely adja a kedvenc primatoros búza banános ízét, bár az édességhez egy csipetnyi savanykásabb ízt is becsempész. És bár búzából nem a citrusos a kedvencem, ha ilyent ajánlanak nekem, nem fogom visszautasítani.

Hétvége:

Az étel menü ma hal lesz orly módra, majonézes zöldséges tészta salátával. Az első sör amihez ma nyúltam, az egy kis dobozos Heineken. Jó nem kell megijedni, csak a hal bundájához kell. Viszont az első SÖR amit ma kóstoltam, az a Bohemia Regent Prezident. És édes istenem! Egy perc alatt le akart csúszni (nem hagytam) a torkomon. Fűszeres édes keserű komlós csoda, erősebb alkoholos zamattal, de nem nyomja el a sör alap ízét, inkább csak hozzáad. Csak azért nem kapja meg a 3 +-t, mert nagyon gyorsan csúszik, és nagyon nem marad utána semmi utóíz, és a telítettség érzett is hamar elmúlik.
Hasonlóan félbarna társához, a Vysoký Chlumec Démonhoz. Cserébe ő kevésbé alkoholos, még kevésbé édes, de annál jobban keserű. Jobban feledhető, bár semmi képen sem átlagos sör.
Ha már félbarna, kellett bontanom a varázsló fekete sör előtt egy barnát is. Nevezik porternek, dupla baknak, szerintem simán csak mézes kávés alkohol: Pardubicky Porter. Kevésbé erős és jóval kávésabb mint a prim. double, bár két üveg után e sörnél sem szégyen ha egy kicsit megszédül az ember.

Utolsó napot egy sokszor említett klasszikus sündisznóval kellett kezdenem. Jezek, egy ízig vérig igazi keserkés cseh sör. Nem több, nem kevesebb. Gondoltam felpezsdítjük egyet a napot a búza sörök előtt egy kis szűretlen söröcskével. Cerna Hora Sklepni Nefiltrované. Talán csak az illatában van valami élesztős, kenyeres, a színe is egy kicsit narancsos, de ezen kívül sem az íze, sem az állaga nem mondható szűretlennek. Ízre tipik keserű cseh sör, kicsit kevésbé zamatos mint az előző. Nem rossz sör, de amúgy semmi különleges. Direkt még egyszer nem vennék, de ha ez és egy borsodi között kell dönteni, nem kérdés melyiket választom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bociazujkapura.blog.hu/api/trackback/id/tr605304920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nézek mint boci az új kapura
süti beállítások módosítása