Nézek mint boci az új kapura

2015. április 17. 14:49 - Kergeboci

Nincs megállás

Legalábbis most, amíg még megteheti az ember. Túl sok ismerős mondott, ilyen vagy olyan oknál kifolyólag, búcsút kedveltetéseitől. Szóval kényeztessük magunkat amíg lehet.

Ha már kényeztetés, hogy is szóltam az előző bejegyzésnél? "Természetesen a következő beszerzési listám élén még mindig a Laphroaig díszeleg."

Na hát kérem szépen:

lapi_sm.jpg

Meg kell mondjam, nem tudtam mire vállalkozom. Nagyon egyedi íze, élménye van ennek a csodának. No nem olyan idegen és behatározhatatlan, mint a Talisker, de azért ezt se mondanám megszokottnak. 

Több helyen olvastam olyan megjegyzéseket róla, hogy "selymes". Kérem szépen, ez pont annyira selymes, mint egy simítás a dörzspapíron. Nem arról van szó, hogy karcos lenne. Égni éget, mégis csak egy tömény italról van szó. De a folyadék, ami az üvegbe van töltve, az maga a folyékony füst. 

Az első pár korty olyan, mintha faszenet vagy még inkább füstölgő aszfaltot, kátrányt nyalogatnál (nem, nem próbáltam, nem tudom az milyen). Én ehhez tudnám a legjobban hasonlítani. Illatra is a hevített bakelitre hasonlít.

Minderről tudom nehéz elképzelni, hogy mennyire jó, pedig tényleg. 

Az okosabbak is ezt írják: "Közepesen testes, olajos ital, jódos és füstös ízekkel"

Erre szokás mondani, hogy kihagyhatatlan! Ha nem hiszed, akkor is.

Hja, és nem utolsó sorban egy jópofa közönséget szervezett a főzde az ital köré. A csomagolásban kapott kóddal regisztrálva, kap az ember egy tenyérnyi földet Islay szigetén, amit meglátogatva, évente egyszer egy pohárnyi whiskyvel, gumicsizmával fogadják az embert. Ötletnek jópofa, ki tudja, egyszer talán egy csoport találkozón ott leszek én is.

Természetesen sörnedűből is megízleltem pár újdonságot:

Bevog Rudeen Black IPA: nem vagyok kifejezetten barátja eme főzdének, de ez az italuk kifogástalan. Nagyon ízlet, rég ittam ilyen karakteres egyszerre IPA egyszerre stout csodát. És nagyon jól árazott.

Legenda Rómeó Vérzik: ez lehet vagy a két szék közé esett sör, mert IPA-nak gyenge, Pilsnek gyümölcsösebb/ipácskásabb, másra meg még csak messziről sem hasonlít. Ha esetleg koncerten ezt árulják az ott szokott árakon (és nem ahhoz mérten drágábban, csak mert kézműves) akkor nem gondolkodom, ezt iszom. Amúgy meg inkább kihagyom.

Sörök a Möszjö Vödréből Roger Roger: meglepően szép vörös színe van. Első pár kortyra felejtősnek tűnt, de utána szépen előbújt valami belőle. Engem kicsit a Killkenny vonulatra emlékeztetett. Kellemes keserűség maradt utána.

Bevog Who Cares: mint mondottam, nem vagyok Bevog rajongó. Ez konkrétan nem sör. Pontosan olyan íze van, mint a Zi-zi-nek. Szerencsére a végére vagy fellázadt az agyam az íz ellen, vagy kijött a komló íze a vattacukor édesség mögött, és elkezdett cseh pilsezedni. Kár, hogy ez csak az üveg végén jött elő. Ettől függetlenül, nem ihatatlan.

armando_otchoa Deep Throat @Morning: nagyon megváltoztatta a kávébab az egészet. Ízre igazi cappuccino. Viszont azon kívül semmi mást nem lehet érezni. Ez valakinek bejön, valakinek nem. Rendesen kiszárítja az embert, és még aki nem cigizik, az is rágyújtana egy ilyen jó kávé mellé.

Szent András Monarchista: imperial pilsner. Ilyent se töltöttem még gyomorba. Nekem nagyon édes, már már amolyan bak sör jellege volt az egésznek. Nekem nem tetszett, de attól még nem hibás sör.

Bakancslista Cascade: édes, hasonlít a Russian Doll-ra.Végig tartja az ízét, aki kedveli, annak ez jó választás. Én szeretném ha keserű lenne, de hát ahhoz még kellene valami komló mellé (igaz, onnantól már a Bakancslista single hop léte szűnne meg).

Csupor Hello My Name is Sudan: szegény utolsó fehér orrszarvúnak állít emléket (bár szegénykém még éli magányos napjait) e remekmű. Nem erőszakos, nem harsány. Egyszerű, letisztult, kellemes karamellás, gyümölcsös IPA, pont megfelelő keserűséggel. Kezdésnek is, folytatásnak is tökéletes.

Hedon Madame Porter: Ahogy Sudant, ezt is újra kóstolásra ítéltem rövid emlékezetem és hiányos jegyzeteim miatt. Mondjuk itt kevésbé vált a sör javára a tisztábba fej. Sajnos a hölgynek eltűnt a teste. A vége felé kellemesen kávés, de összességében nem éreztem a sört. Ennyiért (lehet a kocsma hibája) teljesen kihagyható.

Bevog Lumper Jack: Füves íz (ez jellemző Bevogra), alig keserű.

Mikkeller Crooked Moon Tattoo dIPA: az egyik nagy meglepés. 99 százalékos ratebeer után, azt hittem, ez lesz a nap csúcspontja. Szerencsére a legnagyobb bukta se lett, de lényegében alkoholos vízen mely a vége felé keseredett, mást nem ittam. Erősen a negatív pontozás felé gondolkodtam, de melegedve meglepett valami enyhe gyümölccsel. Aki nem szereti a sört, de IPA-t akar kóstolni, az először is szedje össze magát, másrészt igyon ilyent.

Rizmajer Édes Élet:bizakodtam a kávés ízt megérezvén. Kár hogy az alkoholos édesség elnyomja.

Csupor Bunny Hopp: pont olyan, mint a Sudan. Egyszerű. letisztult, bátran ajánlott, úgy hogy nem viszi túlzásba az ízét. A Sudanhoz képest, ez az amerikai stílusú, inkább gyümölcsösebb vonulatot képviselni, nem a karamellásat. Csak bátran, nem véletlenül kapott díjat.

Zip's IPA: karakteres, erős, nagyon keserű IPA, bár összhatása kevésbé emlékezetes, mint külföldi társaiból oly sok. Miskolcon lennék viszont csak ezt innám.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bociazujkapura.blog.hu/api/trackback/id/tr247375826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nézek mint boci az új kapura
süti beállítások módosítása