Nézek mint boci az új kapura

2014. január 15. 13:33 - Kergeboci

Gombával töltött húsi

Évek óta használtam egy bizonyos receptet, mely a karácsonyi menü szerver része volt, de most kezdett zavarni, hogy nehéz elkészíteni és rendkívül száraz a végeredmény.

A nehéz elkészítése egyrészt az alapanyagból adódik: csirke mellet nem éppen egyszerű klopfolni (szétesik, darabosodik). De sertéssel pedig csak a szárazságát erőltetnénk, melynek oka, a sütőbe sütés.

Előtte természetesen jól megszórjuk a külsejét zöld fűszerekkel, belülre előre megfőzött hagyma-gomba párost némi sajttal töltünk, összetekerjük/egymásra halmozzuk, majd vékony szalonna csíkokkal körbe tekerjük.

Nagyon finom, majonézes francia/tojás/krumpli salátával bátran ajánlom.

Az új változat ennél sokkal puhább, szaftosabb, egyszerűbb.

karaj_2.jpg

Az alapanyag karaj. Ez könnyen szelhető és nagyon jól klopfolható. Könnyebben hajtogatható és tölthető (az egyenforma miatt is). Külsejére szintén zöld fűszerek kerülnek, de a szalonnát most apró kockára vágva, hagymán, a gombával együtt főzöm meg, és töltelékként kerül a húsiba (első körbe, mivel mindig marad maradék, annak is lesz helye).

A nagyobb változat, az a szósz, amivel készül. Talán sütőbe is jó, én főztem a húsit. Vajat olvasztottam, a felhajtogatott húsikat lisztbe forgattam (alaposan) majd a vajra pakolgattam (igen, nagy átmérőjű fazék kell). Mindkét oldalukat addig főztem, hogy már a fehérje kicsapódjon, de pirulni még nem piruljon meg. Ez után felöntöttem alig valamicske vízzel (épp csak hogy ellepje a húsokat), belekevertem még egy kis vajat, a töltelékből ami megmaradt és megszórtam egy kevés vegetával és még kevesebb reszelt szerecsendióval.

Ez után 1-2 megforgatással együtt addig főztem, amíg a hús igazán omlóssá nem változott, és kezdte magát a forgatás alatt megadni.

karaj_1.jpg

Remélhetőleg a víz is elfő annyira, hogy jó sűrű szaftja maradjon. Kb minden köretet el tudok mellé képzelni, nagyon ízletes, nagyon puha végeredmény lesz. Én krumplit sütöttem hozzá és némi zöldséget pároltam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bociazujkapura.blog.hu/api/trackback/id/tr425759557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nézek mint boci az új kapura
süti beállítások módosítása