Nézek mint boci az új kapura

2014. július 23. 11:03 - Kergeboci

Cseh sincs messze 2

Ezentúl nem az üvegeket hoztam magamhoz, hanem én mentem az üvegekhez!

2014-07-19 13.14.57.jpg

A továbbiakban a többi kép, rövid beszámoló, új sörök ->

A hétvégén jártam egy gyorsat Prágában és Pilsenben. Prágába nem nagyon találtam fel magam, talán csak a 30 csappal rendelkező Beer Museum (lényegében Csakajósör, 4szeres méretben) volt említésre méltó, a csapolt Svijany búzával, házi fekete IPAval, és még pár szűretlen csodával. Meg a Tom's Burger, csapolt Svijany Marzennel.

Pilsen viszont nagyszerű. Szépen felújított terek és utcák, az esti órákban is Bp-hez képest nagyszerű nyugalom, rend és tisztaság (napközben meg mintha falun lettem volna). Rengetek (és olcsó) szűretlen Pilsner Urquell,

2014-07-19 20.15.13.jpg

 

és egy 90 perces sörgyár látogatással, ahol megmutatják az új és a régi gyárat is. A réginél ráadásul levisznek a barlang rendszerbe, ahol még az erjesztés alatt álló sörök között áldogálva/szagolgatva, egy igazán nyers és erős, még készítés alatt álló Pilsnerből lehet inni egy korsócska kóstolót (megszavazva a legjobb pilseni sörnek!)

2014-07-19 13.57.58.jpg

2014-07-19 13.58.04.jpg

Aki arra jár, ajánlom a Pivovar Groll panziót. Olcsó szállás, 3 féle házi (ebből két szűretlen - világos, félbarna, és egy szűrt kávés-csokis tmavy) csapolt, nagy udvar tele padokkal, és rettentően finom konyhával (a sült kacsa itt is kihagyhatatlan). Angolul senki nem tud, de activityben és németben egész ügyesek.

2014-07-19 12.47.43_1.jpg

Hja, és a sör felsorolás (bár fent meg-meg említettem):

Pilsner Urquell szűretlen/pasztörizáltan/nyers: a legjobb alsó erjesztésű sör, amit én az életben ittam. Testes, kemény, 3 korsó után valószínűleg a legnagyobb sörhas telítődne. Kár hogy a túrával egybe véve, 200 korona és 1300 km út díja a 4 dl belőle - de ez sehol máshol nem kapható.

Svijany Weizen: kenyeres/banános, vége felé picikét citromosodó és a Svijanyra jellemző keserű lecsengéssel kápráztatja el az embert.

Gambrinus (dobozos): szörnyű. Csak azért vettük, mert gyaloglás és szigetelés közben könnyebb vele bánni. Az más kérdés, hogy a szigetekről kizavartak, hogy itt biza nem lehet inni. A pakk felét átadtuk egy szemlátomást szomjas helyinek.

Groll 12 szűretlen világos: a panzió kisfőzde saját söre (ahogy a következő 2 is az lesz). Tökéletes. Nagyon frissít, nagyon csúszik, nagyon testes. Ebből fogyott a legtöbb.

Groll 11 szűretlen félbarna: kicsit édesebb, malátásabb ser, több ízzel játszik, számomra mégis ez volt a felejthetőbb.

Groll Tmavy: selymes, kávés stout. Ha nem direktbe szűretlen Pilsnerért jöttem volna e városba, biztosan több fogyott volna belőle.

Velkopopovicky Kozel 11 Medium: egy kisboltban a hűtő alsó polcán találtam. Nem a megszokott kecskés borító. Ízre is jobb mint, amit itthon ittam. Nem nagy szám, kicsit kenes utóízzel van, viszont ennyi pénzért röhejesen megéri. Alig merem elmondani, hogy 182 forintosba (átváltva) került.

Svijany Baron: nagyon erős sör, már már belgás, aromás enyhén alkoholos íz, kicsit karamellás beütés, csodálatos (a sokszor emlegetett svijany féle) keserű lezárással. Tescoból jött, a fenti Kozel árának majdnem megfelelő pénz összegért.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bociazujkapura.blog.hu/api/trackback/id/tr436537167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Nézek mint boci az új kapura
süti beállítások módosítása