Nézek mint boci az új kapura

2015. június 08. 09:37 - Kergeboci

Főzdefeszt - a pohár törések éjszakája

Hétfő van, és kicsit szomorúan tudatosult bennem, hogy ma már nem a fűben heverészős, sört iszogatós nap következik.

Mert azért valljuk be, ez a korsónak csúfolt poharas bohóckodás és a fás ligetbe kiszórt 100 forintos wc használat ellenére is, remekül éreztem magam. Ehhez nem is kell sok minden:

  1. jó helyszín (liget, fák, árnyék, levegő, elég széllesség hogy a tömeg elterüljön)
  2. sör
  3. barátok/ismerősök

Igaz, ez utóbbiakból sokakat visszatartott az "ingyenes" és az "1000 forint + alkalmanként x 100 forint"-os enyhe képzavar. Mert valljuk be, ha már ennyi pénzt el jössz költeni, akkor nem azt várod, hogy egy hülye gyerek szintjén kommunikálják le veled a dolgokat. Így ment el, jó pár ismerősöm kedve az egésztől.

Szerk.: visszavittem a korsót Élesztőbe. Hogy ne legyen baja, bőven becsomagoltam papírtörlőbe (kívül is, de belül is megtömtem, nehogy betörjön nekem). Csomagolom ki, fordítom meg, és már reped is ketté. Gratulálok, minőségi, 1000 forintért.

A 0,2-0,4 dl-be nem kötök bele, ez van, sokak ezt igénylik.

Kiugróan szuper sört nem ittam, de 2 kivételével rosszat se. Ami maradandó íz volt, az a szokásos Csupor dupla (Bunny Hop, Tántorgó Paripa), a Hatodik Íztől az Apa & fia, Gólemtől a Repeta, Monyó Flying Rabbit, Hübris herbal IPA, Zip's Instead of Innocence, Élesztő Black Mama, és vessetek meg, de a Kaltenecker Fiesta Summer Ale.

Nagyjából időrendben:

Horziont APA: testes harapós APA. Kezdésnek jó volt.

Harapunk Budapest Lager: nagyon haloványan árpás ízt véltem benne felfedezni, de sajnos nem adott értékelhető élményt.

Hopfanatic The Infusion IPA: ez a cider sör. Mégis mit vártam tőle? Savanyú.

Gólem Repeta: ez a csoda sör miért hiányzott eddig a listámról? Pedig már kóstoltam. Jó fajta, erős, kicsit karamellás stílusú APA, mer már-már IPA-nak felel meg. Az egyik legjobb, ami kint volt.

Hopfanatic BodzIPA: édes ipácska. Nem rossz, frissítőnek tökéletes. De javítanom kellett a korábbi listámat, annyira nem jó, mint tavaly emlékeztem rá (igaz akkor csak élesztőt kaptam a poharamba, olyan sűrű volt)

Hatodik Íz Thorazin Sunrise: Komló édes IPA, nem is kicsit, már-már összeragad a szám. Duplának is elmenne, de szerencsére csöpp fémes-alkoholos íz nincs benne.

Zip's Hopiverzum: egyszerű fekete ipácska. Lehetne keserűbb, erősebb.

armando_otchoa Vári Nővérek: fűszeres ízvilágú pale ale. Nem világmegváltó, de kellemes kis darab.

Serforrás Weisse: nagyon édes, de csak halványan van benne az a banános-kenyeres élesztő íz, amit szeretek.

Hatodik Íz Apa Fia: nagyon jó, west coast stílusú édeskés-gyümölcsös ízű, kellemesen keserű IPA. Mondjuk lehetne ez is ütősebb, de hát más nyelvét is kényeztetnie kell.

Erjesztők Klubja Kraken: örültem a fehérvári csapat megjelenésének. A sörnek kevésbé. Nem rossz, de elég gyenge lett. A vége felé savanykás mellék ízzel. Az eleje viszont jófajta kávés, ahogy annak lennie kell. Még egy kis munkát bele, és jó lesz ez.

Brewdapest First Act: kókuszos. A többi ízre nem tudtam koncentrálni, mert utálom a kókuszt. Amúgy nem öntöttem ki, szóval egy laza plusz pontot megérdemel.

Hedon Charlie Firpo: malátás, enyhén karamellás-mogyorós édesség, jópofa keserű befejezés. Kifejezetten nem rossz.

Rekettye Arany Jónás: szintén hiányzik a listámról, pedig nem itt kóstoltam először. Sok sör mehetett listán kívül. A sör amúgy egy citrás APA, és rettentően üde és frissítő, enyhén vas ízzel. Napozáshoz tökéletes választás.

armando_otchoa Happy Finish: kellemesen keserű, jófajta banános-kenyeres búza sör. Gergőtől nagyobb agymenésre gondoltam. Amúgy meg szeretem ezt az ízt, szóval jöhet még bátran.

Monyó Flying Rabbit: Keserű, gyógynövényes. Melegedve gyümölcsösebb, édesebb íz jön elő belőle. Érdekes darab. 

Hübris UbikEkklektik: jó keserű, enyhén fűszeres utóízű IPA. Melegedve ez meg gyógynövényesedik. Érdekes.

Csupor Weatathatatlan: fémes búza sör, egy az egyben Amazon Blond. Ugyan úgy imádom.

Brewdapest One Night Seduction: rye stouthoz képest meglepően visszafogott. Rendes kávés stout, melegedve édesedik.

Rothbeer Bakancslista #11 Belma: tetszik. Nekem az árpás-kellerbieres irány jött elő belőle (ezzel mindenki vitatkozik). Száraz és keserű sör.

Szarvasi Ütős Favágó Hoplager: kólával kevert sör. Mondjuk elégé szárító hatása volt, szóval alkohol biztos volt benne. A kólát meg az édessége hozta.

Sümegi Világos: a legkorrektebb egyszerű ivós sör. No nem ennyiért, de a hűtőben a Soproni mellett nem gondolkodnék, mit veszek. Enyhén malátás, árpás vonulat, szénsav, komló keserű, minden benne van, ami a sörbe kell.

Élesztő Black Mama: Kávés tökéletes stout. Igaz a legvége vizesedik, de a közepe bőven kárpótolja az embert. Nagyon jól sikerült.

Amit újra kóstoltam, mert már ittam: Rekettye Amazon Blond szokásos, imádom, Balkezes Hopster túlárazott, fémesen csípős, nyomokban se hasonlít a korábbira, Gólem Sötét Bunkója sem olyan bunkó mint volt, Harapunk Lemon? No Thanks! citromossága továbbra se tetszik (nem épp ezért adtam neki a nevet), Kaltenecker Fiesta Summer Aleje még mindig az egyik legjobb kellerbieres apa amit ittam, Albino és Hangover Rasta még mindig félelmetesen jó, Serforrás IPA már sose talál vissza a gyökerekhez, Bunny Hopp és Tántorgó paripa meg még mindig Magyarország legjobb IPA-i. 

1 komment
· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://bociazujkapura.blog.hu/api/trackback/id/tr107525796

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Főzdefeszt a Ligetben 2015.06.08. 11:21:07

Természetesen idén is tiszteletemet tettem a Főzdefeszten. Eddig csak a tavaly őszi maradt ki, nem is emlékszem, miért, talán nem voltam itthon. Szóval törzsvendég vagyok a kezdetektől. Nem mintha tökéletes rendezvény lenne, most se volt az, de azt m...

Trackback: Főzdefeszt a Ligetben 2015.06.08. 11:17:47

Természetesen idén is tiszteletemet tettem a Főzdefeszten. Eddig csak a tavaly őszi maradt ki, nem is emlékszem, miért, talán nem voltam itthon. Szóval törzsvendég vagyok a kezdetektől. Nem mintha tökéletes rendezvény lenne, most se volt az, de azt m...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.06.08. 11:29:36

A pohár láthatólag valóban a költségoptimalizás fő szempontja mentén lett kiválasztva. Ami oda vezetett, hogy ugyan eredetileg alapnak tekintettem, hogy elrakom emlékbe, egyelőre hezitálok, hogy megérdemli-e, vagy inkább leigyam az árát. Ha praktikusan nézem, rendes korsóim vannak otthon, ez a vékony pohár max. brit sörökhöz passzol, de olyan nagyon nem tetszik a formája. Ráadásul be lett igérve, hogy a későbbii feszteken nem lesz használható...
Nézek mint boci az új kapura
süti beállítások módosítása